Extraescolar gestió emocional
Quins dies es realitzarà?
Contacta amb nosaltres per saber les dates de la pròxima edició.
On es farà?
Es farà a la sala Gaia de La Neural. És un espai gran i diàfan on disposem de diversos materials per poder estar totes còmodes i dur a terme les diferents activitats que es realitzen al llarg de les sessions.
Grup mínim?
Mínim 5 infants.
Com em puc incriure?
WhatsApp al telèfon 644 145 265, trucada o al mail recepcio@laneural.cat
Preu:
Totes les sessions: 120€
Objectiu del programa
Treballar les competències emocionals les quals són el conjunt de coneixements, capacitats, habilitats i actituds necessàries per prendre consciència, comprendre, expressar i regular de forma apropiada els fenòmens emocionals.
Aquest és un programa va dirigit a infants entre 5 i 7 anys, basat en 5 competències emocionals: la consciència emocional, la regulació emocional, l’autonomia emocional, la competència social i les habilitats per a la vida i el benestar.
Aquest és un programa va dirigit a infants entre 5 i 7 anys, basat en 5 competències emocionals: la consciència emocional, la regulació emocional, l’autonomia emocional, la competència social i les habilitats per a la vida i el benestar.
Programació
Aquesta programació es basa principalment en dues sessions per pares i mares principalment informatives i de valoració, una sessió de coneixença i una de tancament amb els participants i 5 blocs de diferents temàtiques relacionades amb la gestió emocional.
1. Sessió informativa pares i mares |
– Sessió informativa sobre la programació dels tallers que es portaran a terme.– Presentació d’eines i estratègies útils pels adults sobre gestió emocional amb els infants.– Dubtes i preguntes sobre la programació. |
2. Cohesió i presentació. |
– Primera sessió amb els participants. Presentació del programa i objectius. Explicació normes del grup. Dinàmiques de presentació dirigides al coneixement del grup. |
3. Consciència emocional |
– La consciència emocional és la capacitat per prendre consciència de les pròpies emocions i de les emocions dels altres.– Aquest bloc es basarà de 3 sessions en les quals es treballarà el vocabulari emocional, la identificació de cada emoció… |
4. Regulació emocional |
– La regulació emocional és la capacitat per gestionar les emocions de forma apropiada.– Aquest bloc constarà de 2 sessions treballant dinàmiques per regular les emocions i generar emocions agradables, creant eines i recursos indispensables. |
5. Autonomia emocional |
– L’autonomia emocional és un concepte més ampli que inclou característiques i elements relacionats amb l’autogestió personal, entre elles, l’autoestima, l’actitud positiva, la responsabilitat, l’empatia, etc.– Es basarà en 3 sessions en les quals es faran activitats per treballar els elements descrits anteriorment. |
6. Competència social |
– La competència social és la capacitat per mantenir bones relacions amb altres persones.– Aquest bloc constarà de 3 sessions en les que es treballaran les habilitats socials bàsiques, les capacitats de comunicació afectiva, el respecte, les actituds pro socials, l’assertivitat… |
7. Habilitats per a la vida i el benestar |
– Aquestes habilitats es basen en la capacitat per adoptar comportaments apropiats i responsables per afrontar satisfactòriament els reptes diaris de la vida, ja siguin personals, familiars, socials, etc.– Aquestes habilitats es treballaran a través de 1 sessió. |
8. Cloenda i tancament |
– Última sessió amb els participants. Es faran dinàmiques de tancament, repàs dels conceptes treballats i valoració del programa. |
9. Sessió pares i mares per finalitzar i valoració |
– Sessió de tancament del programa amb els pares i mares.– Valoració dels tallers.– Recomanacions de llibres i material per seguir treballant la gestió emocional a casa.– Tancament. |